Znamy już 18 kandydatów do Podlaskiej Marki. W poniedziałek 4 kwietnia finalistów ogłosił Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. Tego samego dnia też wystartowało internetowe głosowanie o tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów.
Kandydatury są wyjątkowo zróżnicowane, ale wszystkie łączy jedno – Województwo Podlaskie.
– To jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych konkursów w naszym województwie. Zakładamy, że ta nagroda jest miarą powodzenia firm, produktów ale i symbolem sukcesu. A że tak jest, świadczy choćby to, że do konkursu w całej jego historii przystąpiło ponad tysiąc produktów i wydarzeń – mówi Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. – Sukces Podlaskiej Marki wynika z tego, że cały czas staramy się, żeby znaleźć taką formułę, która pozwoli najlepsze produkty, najlepsze firmy jak najlepiej promować. Stąd też i tegoroczna edycja to nowe zasady zgłoszone przez Podlaską Radę Przedsiębiorczości, ale i konsumentów i mieszkańców. Mamy nadzieję, że teraz konkurs jest bardziej dostępny i przejrzysty.
Sześciu laureatów Podlaskiej Marki wyłoni Kapituła Nagrody składająca się z osób zaufania publicznego, laureatów minionych edycji konkursu oraz specjalistów do spraw gospodarki, jakości, marketingu, turystyki, świata kultury i mediów.
Zwycięzców konkursowej rywalizacji poznamy 25 maja br. podczas Gali Finałowej. Cząstkowe wyniki głosowania internautów opublikujemy dwukrotnie – 11 i 18 kwietnia br.
Ale po kolei…
Jak podkreśliła Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektor Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą UMWP – ogłoszenie kandydatur do Nagrody Podlaska Marka jest kolejnym etapem konkursu, który trwa już od trzech miesięcy.
– Na początku konsumenci, właściciele, członkowie Kapituły mogli zgłaszać swoje kandydatury do nagrody. Jedną z najważniejszych zmian nowego regulaminu jest wprowadzenie pięciu kategorii tematycznych: Produkt Spożywczy, Produkt Użytkowy, Inwestycje, Odkrycie oraz Kultura i Społeczeństwo – przypomniała zasady Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. – W pierwszym etapie od 4 do 24 stycznia zgłaszane były kandydatury, w drugim etapie przeprowadziliśmy autoryzację i weryfikację kandydatur w efekcie czego ze 179 zgłoszonych kandydatur pozostało 142.
W tej liczbie znalazło się 26 kandydatur w kategorii Produkt Spożywczy, 17 – Produkt Użytkowy, 24 – w kategorii Inwestycje, 20 – Odkrycie, 34 – Wydarzenia i 21 w kat. Kultura i Społeczeństwo.
Osiemnastu finalistów Podlaskiej Marki wyłoniła Grupa Ekspertów obradująca pod przewodnictwem Marszałka Województwa Podlaskiego Jerzego Leszczyńskiego. Wybierano spośród 142 produktów, których właściciele w regulaminowym terminie przesłali ankiety uprawniające do ubiegania się o Nagrodę. Wybrane grono to propozycje, które są odzwierciedleniem tego, co w minionym roku było w naszym regionie najciekawsze, najnowocześniejsze i najsmaczniejsze.
Synergia nowoczesności, natury, tradycji – taki obraz województwa wyłania się z zestawienia wszystkich nominowanych.
Swoją Podlaską Markę wybiorą też Internauci
Mieszkańcy województwa regionalną markę będą mogli wybierać od 4 do 25 kwietnia br. Głosowanie odbywać się będzie na stronie , na której zostanie opublikowana lista pretendentów do tytułu. Po wskazaniu swojego faworyta, należy podać numer telefonu komórkowego, na który zostanie wysłana bezpłatna wiadomość z kodem weryfikującym, który należy następnie wprowadzić na stronie, potwierdzając swój wybór. W tym momencie głos zostanie uznany za ważny.
Zwycięzca plebiscytu otrzyma nagrodę finansową, natomiast wśród wszystkich głosujących rozlosowane zostaną atrakcyjne nagrody rzeczowe. Należą do nich m.in.: Zegarek sportowy Garmin Forerunner 220 HR, tablet 10″ Apple NEW iPad Air 2 16GB Gold, aparat kompaktowy Canon PowerShot SX610 HS, aparat kompaktowy Canon PowerShot SX60 HS.
LISTA PRODUKTÓW NOMINOWANYCH:
Kategoria Produkt Spożywczy:
• Mleko UHT Łaciate, 3,2% tłuszczu – Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL w Grajewie,
• Ser Koryciński Swojski – Produkty Mleczarskie s.c. Agnieszka i Marcin Bielec,
• Naturalna woda mineralna „Augustowianka” – Augustowianka Sp. z o.o.;
Kategoria Produkt Użytkowy:
• Instalacja gazowa „STAG DIESEL” – AC Spółka Akcyjna,
• Meble metalowe – MALOW Sp. z o.o.,
• Deska podłogowa warstwowa dębowa 3OAK – Zakład Stolarski Złoty Sęk Jerzy Popławski;
Kategoria Inwestycja:
• Nowoczesna Hala Produkcyjna w Malow Sp. z o.o. – MALOW Sp. z o.o.,
• Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych w Białymstoku – Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowo-Produkcyjne „LECH” Sp. z o.o.,
• Modernizacja infrastruktury Białostockiego Centrum Onkologii w celu podniesienia efektywności świadczonych usług – Białostockie Centrum Onkologii;
Kategoria Odkrycie:
• Olej lniany tłoczony na zimno – Kamila Zubrycka,
• CERTYD Lekkie Kruszywo Spiekane – LSA Sp. z o.o.,
• Photon – Photon Entertainment Sp. z o.o.;
Kategoria Wydarzenie:
• XXII Regionalna Wystawa Zwierząt Hodowlanych i Dni z Doradztwem Rolniczym Szepietowo 2015 – Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie,
• Halfway Festival Białystok 2015 – Opera i Filharmonia Podlaska – Europejskie Centrum Sztuki w Białymstoku,
• 8. Suwałki Blues Festival – Suwalski Ośrodek Kultury, Urząd Miejski w Suwałkach;
Kategoria Kultura i Społeczeństwo:
• Międzynarodowy Festiwal Filmów Krótkometrażowych ŻUBROFFKA – Białostocki Ośrodek Kultury,
• Działalność charytatywna Stowarzyszenia Pomocy „Rubież” w Białymstoku,
• Rajd Szlakiem 10. Pułku Ułanów Litewskich z 1939 – Stowarzyszenie Sportowo-Jeździeckie im. 10. Pułku Ułanów Litewskich w Grabowie