Targi Polska smakuje

Strona główna | Kandydaci | Targi Polska smakuje

Od wielu lat, w pierwszy weekend lipca na Rynku Zygmunta Augusta w Augustowie, Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa Oddział Terenowy w Białymstoku organizuje ogólnopolskie targi, promujące polską, tradycyjną żywność wysokiej jakości od lokalnych producentów z całej Polski. Współorganizatorem wydarzenia jest miasto Augustów a patronem honorowym jest  Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

W letniej stolicy naszego regionu swoją ofertę prezentuje kilkudziesięciu producentów żywności z województwa podlaskiego, lubelskiego, mazowieckiego, warmińsko-mazurskiego a także wielkopolskiego i małopolskiego. Rolnicy i producenci przywożą ze sobą polskie produkty regionalne takie jak: produkty mleczne w tym Sery Korycińskie, wędliny, miody, zioła, chleby, soki czy inne przetwory, które zadowalają nawet najbardziej wymagających konsumentów.

Celem targów jest przede wszystkim zwiększenie świadomości konsumentów o polskiej żywności wysokiej jakości oraz promocja żywności ekologicznej, tradycyjnej.  Województwo podlaskie może się pochwalić swoimi regionalnymi potrawami i smakami, ale też różnorodną kuchnią. Lokalne przysmaki, specjały i rozmaite dania to wielkie bogactwo kulturowe i prawdziwe dziedzictwo kulinarne Podlasia.

W trakcie targów odbywają się pokazy kulinarne w oparciu o polskie surowce, prowadzone przez znanych w regionie i kraju kucharzy. Na targach nie brakuje również dobrej muzyki, konkursów dla publiczności, animacji dla dzieci i występów zespołów ludowych.

Targi Polska smakuje to odpowiedź na zmieniające się preferencje konsumentów, zarówno w kraju, jak i w regionie. Zmiana pokoleniowa, zdrowy styl życia, rosnąca świadomość zakupowa konsumentów, postępująca cyfryzacja i informatyzacja społeczeństwa, a także kolejne zmiany legislacyjne idące w kierunku poprawy jakości produkowanej żywności, wpływają na konieczność podjęcia działań ukierunkowanych na wzrost sprzedaży krajowych i regionalnych produktów rolno–spożywczych. Dlatego niezbędna jest zmiana podejścia do promocji żywności poprzez dostosowanie się do obowiązujących standardów i trendów rynkowych.