Podczas poniedziałkowej konferencji 24 marca 2025 r. przedstawieni zostali kandydaci do tytułu Podlaska Marka 2024, wyłonieni podczas I posiedzenia Kapituły Konkursu. Marszałek Województwa Łukasz Prokorym zainaugurował też głosowanie na Podlaską Markę Konsumentów, które rozpoczyna się o godzinie 12.00 w dniu 24 marca. Swój głos może oddać każdy mieszkaniec regionu, formularz dostępny jest na stronie Podlaskiej Marki. Nadsyłanie głosów zakończy się 31 marca 2025 r. o godzinie 12.00.
Podczas spotkania zaprezentowano nową statuetkę Podlaskiej Marki. Ma ona kształt regionu i wykonana jest ze szkła i drewna, „czyli tego, co jest w naszym województwie charakterystyczne – połączenia tradycji i nowoczesności” – powiedział marszałek. W konferencji, oprócz marszałka Województwa, wzięli udział: wicemarszałek Wiesława Burnos, członek zarządu Bogdan Dyjuk oraz dyrektor Biura Zarządzania Promocją Województwa, Ewa Suprunowicz.
W tegorocznej, 21. edycji plebiscytu rywalizowało 211 kandydatów. Wybrano z nich 30 w dziesięciu kategoriach: Produkt spożywczy, Produkt użytkowy, Inwestycja, Odkrycie, Wydarzenie, Kultura, Społeczeństwo, Biznes, Projekt 4.0 i Marka bez barier.
Zwycięzców poznamy podczas gali finałowej, która odbędzie się 15 maja o godz. 19.00 w Operze i Filharmonii Podlaskiej.