Ponad tysiąc zgłoszonych produktów i sto tysięcy oddanych głosów

Ilustracja do artykułu Ponad tysiąc zgłoszonych produktów i sto tysięcy oddanych głosów
Ponad tysiąc zgłoszonych produktów i sto tysięcy oddanych głosów – przez ponad dziesięć ostatnich lat Podlaska Marka Roku stała się wyznacznikiem tego, co w naszym regionie najlepsze, najbardziej innowacyjne, najciekawsze. Podlaska Marka organizowana przez Marszałka Województwa Podlaskiego to tradycja, prestiż, renoma, to ekskluzywne grono, do którego co roku aspirują dziesiątki towarów, usług, miejsc i wydarzeń. Ich wspólnym mianownikiem jest miejsce pochodzenia – województwo podlaskie.
W tym roku już po raz dwunasty wybierzemy najciekawsze produkty, wydarzenia. Ale po raz pierwszy tak duży udział w tym będą mieli sami mieszkańcy Podlaskiego, którzy do 24 stycznia mogą zgłosić swoich własnych kandydatów do tytułu – i to też nowość - w pięciu kategoriach tematycznych: PRODUKT (z podziałem na uzytkowy i spożywczy), INWESTYCJA, ODKRYCIE, WYDARZENIE, KULTURA I SPOŁECZEŃSTWO. Tak jak i w latach ubiegłych internauci (i tu zmiana, bo udział w głosowaniu mogą brać już mieszkańcy z całej Polski, a nie tylko Podlaskiego) wybiorą swojego laureata, którzy otrzyma tytuł Podlaskiej Marki Konsumentów. - Podlaska Marka to znane wyróżnienie, nie tylko w naszym regionie, ale w Polsce i na świecie. Zależy nam jednak na jak najszerszym udziale w niej mieszkańców, stąd wprowadzone w tym roku zmiany – mówi Jerzy Leszczyński, Marszałek Województwa Podlaskiego. – W tym roku też zdecydowaliśmy o powiększenie Kapituły Konkursu o przedstawicieli Podlaskiej Rady Przedsiębiorczości. Przypomnijmy, że do tej pory w Kapitule zasiadali: Marszałek, przedstawiciele świata mediów, kultury, organizacji pozarządowych i biznesu. I ta własnie Kapituła spośród wszystkich zgłoszeń wskaże 18 nominowanych (po 3 w każdej kategorii), z których wybranych zostanie 6 laureatów. Zgłaszanie kandydatur do nagrody jeszcze nigdy nie było tak proste. Wystarczy wejść na stronę www.podlaskamarka.pl, wypełnić krótki formularz i wysłać go w formie elektronicznej lub papierowej. Propozycje do nagrody mogą wskazywać wszyscy Podlasianie – zarówno producenci, jak i konsumenci. Można zgłosić maksymalnie 6 kandydatur (ponieważ kategoria produkt została podzielona na dwie podkategorie: użytkowy i spożywczy) - po jednej w każdej z kategorii. Termin przesyłania zgłoszeń upływa 24 stycznia 2016 r. - Siłą PMR od zawsze było otwartość na postulaty i propozycje, wyznaczanie trendów. Chodzi o budowanie pozytywnego wizerunku naszego regionu – podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko, dyrektorka Departamentu Promocji i Współpracy z Zagranicą Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w Białymstoku. – Dlatego w kandydaci nie mogą być laureatami poprzednich edycji. Mają to być projekty, produkty, pomysły autorskie wynikające z potencjału naszego województwa. Jak sama przyznaje – siła naszego regionu tkwi w naszej unikatowości, ekologii, o czym przekonała się w czasie ubiegłorocznej Wystawy Światowej EXPO w Mediolanie, gdzie największym zainteresowaniem gości cieszyły się produkty zielarskie z Podlaskiego. Coraz więcej tez firm w naszym województwie korzysta z innowacyjnych rozwiązań i osiąga światowe sukcesy w swoich dziedzinach. - Pokazując i wspierając takie działania chcemy też przekonać innych, że to jest właśnie ta droga do sukcesu, do rozwoju naszego regionu – podkreśla Magdalena Łyżnicka-Sanczenko. Bez zmian pozostaje wysokość nagrody – każdy laureat otrzyma 15 tys. zł. Rozstrzygnięcie Podlaskiej Marki poznamy 15 kwietnia br. podczas Gali Finałowej. Wtedy przyznane zostaną również tytuły Honorowego Ambasadora Województwa Podlaskiego oraz Ambasadora Podlaskiej Gospodarki.
Powrót na początek strony