O nagrodzie

Podlaska Marka to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych plebiscytów naszego regionu, niezmiennie cieszący się dużym zainteresowaniem regionalnych producentów i konsumentów. Rosnący od 2004 r. dorobek konkursu organizowanego przez Marszałka Województwa Podlaskiego sprawił, że obecnie to jedna z najlepiej rozpoznawalnych inicjatyw promujących szeroką ofertę naszego województwa, wizytówka tego, co w nim najlepsze. Konkurs o otwartej formule, dzięki której każdy mieszkaniec naszego regionu może zaproponować swojego faworyta, stał się jednocześnie przeglądem nowych rozwiązań, trendów, smaków. To ranking układany przez mieszkańców Podlaskiego pokazujący, co w ostatnim czasie nas zachwycało i zaskakiwało. Dlatego też przyznanie tytułu Podlaskiej Marki nie wynika jedynie z wysokości sprzedaży czy z liczby zatrudnionych pracowników, ale z wysokiej jakości i unikatowych walorów wytwarzanych produktów. Nagroda przyznawana jest najciekawszym inicjatywom, najpiękniejszym miejscom oraz najlepszym produktom, których wspólnym mianownikiem jest obszar ich realizacji – Województwo Podlaskie.

Od 2004 r. w konkursie rywalizowało kilkaset produktów, które do dzisiaj, dzięki obecności na rynku i swojej doskonałej jakości, przyczyniają się do promocji Podlaskiego w kraju i poza granicami Polski. Wśród laureatów znajdują się zarówno produkty dużych podlaskich przedsiębiorstw, jak również drobnych producentów, kultywujących tradycje dziedzictwa kulturowego regionu. Wszyscy laureaci tytułu Podlaska Marka są niewątpliwe inspiracją dla mieszkańców regionu. Uznanie i prestiż łączący się z nagrodą potrafi zadziałać motywująco nie tylko na nagrodzonych, lecz także na tych wszystkich, którzy również aspirują do kreowania pozytywnego wizerunku województwa. To  zachęta do dalszego rozwoju, do poszukiwań nowych rozwiązań i realizacji rewolucyjnych projektów na wielu płaszczyznach życia, a jednocześnie nagroda za trud włożony w budowanie marki Województwa Podlaskiego poprzez najwyższą jakość i pracę lokalnej społeczności. Wraz z rosnącym prestiżem Podlaskiej Marki rośnie rozpoznawalność województwa i poczucie lokalnego patriotyzmu jako budulca utożsamiania się mieszkańców z tradycją i historią naszej ziemi. Podlaskiemu przybywa pozytywnych skojarzeń, czego efektem jest zwiększające się zainteresowanie regionem. A udział w konkursie to same korzyści – szerokie zainteresowanie konsumentów i mediów, nagrody finansowe, możliwość wykorzystywania logotypu konkursu oraz spotów promujących zwycięzców w akcjach reklamowych, ale przede wszystkim wzmocnienie prestiżu, dzięki możliwości dołączenia do wyjątkowego grona najlepszych podlaskich produktów.

 

Podlaska Marka 2024 rozpocznie się 15 stycznia 2025 r. konferencją prasową, podczas której zostaną przedstawione terminy poszczególnych etapów procedury przyznawania Nagrody. Wręczenie statuetek w poszczególnych kategoriach nastąpi podczas gali finałowej w Operze i Filharmonii Podlaskiej – Europejskim Centrum Sztuki w Białymstoku imienia Stanisława Moniuszki w dniu 15 maja 2025 r. Serdecznie zapraszamy do zgłaszania swoich propozycji.

Powrót na początek strony